20-04-14

DIY | Friendship bracelets

Sinds kort heb ik een nieuwe verslaving... het maken van friendship bracelets. Ik doe het nu de hele tijd tijdens het kijken van een serie, het is zo leuk! Zo heb ik deze zomer allemaal leuke armbandjes om mijn blote armen. Ik ga je vandaag proberen uit te leggen hoe het moet, maar uitleggen is niet mijn sterkste kant, dus ik hoop dat het lukt!

Benodigdheden:
♥ Borduurgaren in de kleuren die je wilt (te koop bij de action!)
♥ Een schaar
♥ Iets om de garen mee vast te zetten, ik heb crêpe tape gebruikt.

1 ♥ Meet de garen van je hand tot ongeveer je schouders, dit is hoe lang de garen moeten zijn. Gebruik deze lengte om zo je andere garen ook af te meten. Gebruik 6 garen voor een dun armbandje (zoals de roze op de bovenste foto) en 8 voor een wat dikker armbandje. Als je een kleur twee keer gebruikt wees dan slim en verdubbel die lengte zodat je een lus kan maken, dat is makkelijker met het vastmaken van je armbandje. Knoop de garen vast, of zoals ik dus heb gedaan, maak er een lus in door ze dubbel te vouwen.

2 ♥ Maak de garen vast aan iets stevigs. Ik gebruik mijn laptop altijd omdat ik dan ondertussen een serie kan kijken! Verdeel de garen in drie delen en vlecht een stukje, en maak het dan weer vast aan dat einde.

3 ♥ Nu het moeilijke gedeelte waar ik waarschijnlijk in faal om het uit te leggen... Ik laat je vandaag zien hoe je een 'chevron' armband maakt, dat is een patroontje in de vorm van een pijltje. Nu moet je je garen uit elkaar halen en in de goede volgorde leggen. Doe dit op deze manier: kleur 1 - kleur 2 - kleur 1 - kleur 2 - kleur 2 - kleur 1 - kleur 2 - kleur 1. Zorg er dus voor dat je in het midden twee keer dezelfde kleur hebt!
Pak de meest linkse garen(a) en leg die over de garen er naast(b), waarbij je de vorm van een 4 maakt. Doe garen a nu onder garen b en trek garen a door de lus die je nu hebt gecreëerd. Doe dit twee keer, je hebt nu een forwards knot gemaakt. Doe hetzelfde met de meeste rechtse garen(c), alleen dan in tegengestelde richting, dus leg hem er over heen in de vorm van een omgekeerde 4. Dit heet een backwards knot, en in principe betekent het alleen dat je hem maakt op de linkse of rechtse garen er naast. Maak nu met garen a een forwards knot met de garen rechts van a, en dan met garen c een backwards knot met garen c, etc. tot ze elkaar in het midden ontmoeten. Maak dan gewoon een forwards of backwards knot met die twee.

4 ♥ Ga weer verder met de meest linkse/rechtse garen in het nieuwe rijtje. Blijf dit doen tot je armband net niet lang genoeg is voor om je pols. Vlecht weer een stukje en maak een knoop in de garen bij elkaar. Nu kan je hem omdoen! Het makkelijkste is om dit door een vriendin te laten doen of bij haar te doen, daarom heet het ook een friendship bracelet! Trek het einde van het armbandje door de lus die je hebt gemaakt en maak zo'n 2/3 knopen om het vast te maken, dan blijft hij goed zitten!

Ik heb je nu de makkelijkste manier om een armbandje te maken uitgelegd. Op internet staan nog veel meer manieren! Zo was het armbandje met de bloemetjes ook heel gemakkelijk te maken, al ziet het er erg moeilijk uit. En het is ook nog eens hartstikke leuk!

Maak jij ook wel eens friendship bracelets?

Je kunt trouwens nog steeds mee doen met mijn giveaway door hier heen te gaan: klik

Liefs Apollonia

Sorry voor de slechte foto's, ik heb nog steeds geen camera dus dit is nog steeds met mijn telefoon gemaakt!


5 opmerkingen:

  1. Super leuk! Ik kon dit vroeger helaas al niet en nu nog steeds niet.. Gelukkig is mijn beste vriendin er wel heel goed in en maakt zij regelmatig van dit soort armbandjes voor mij :) Ik vind ze erg tof!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superfijn, brengt me terug naar vroeger!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk! Ga ik binnenkort ook doen!
    X http://frechar.wordpress.com

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...