07-05-14

Fashion | Shop verbod!

Bron: weheartit.com
Vandaag wou ik jullie eigenlijk weer een outfit laten zien... maar helaas lag ik gisteren heel de dag in bed. Ik weet niet precies wat het was, maar de nacht ervoor werd ik opeens heel erg misselijk en heb ik bijna niet geslapen. 's Ochtends ging het wel beter, maar ik merkte dat ik mijn rust nodig had en dus besloot ik nog even te blijven liggen. Ik ben de laatste tijd vaak erg moe, en dat is super vervelend. In ieder geval, ik moest dus met iets anders komen. Mijn vorige artikel vroeg ik het jullie al: moest ik minder gaan shoppen? En eigenlijk vond ik het feit dat ik dat aan jullie vroeg al genoeg. Ik last dus een shopverbod van 3 maanden in.
Negen augustus vertrek ik met de bus naar Boedapest voor het festival Sziget. Vanaf begin juni heb ik al vakantie en ik wil dan full time gaan werken, hopelijk bij Pathé waar ik over twee weken een sollicitatie heb! Ik merk dat ik erg veel geld aan kleding uitgeef, terwijl ik al zo enorm veel heb. Daardoor kan ik de dingen die ik echt nodig heb niet betalen; zoals een nieuwe laptop, een camera, de borg van school en het laatste beetje van mijn rijbewijs. Ik wil dus niet dat al het geld wat ik deze vakantie wil gaan sparen opgaat aan kleding! Daarom is het tijd om de knoop door te hakken, en voor mezelf een kleding verbod op te leggen.

Bron: melinasouza.com
Wat is het plan? Tot en met 31 juli ga ik geen rooie cent uitgeven aan kleding. Behalve dan als het echt nodig is, bijvoorbeeld als ik uit al mijn onderbroeken ben gescheurd, of ik ga ergens werken waar ik alleen maar zwarte sneakers mag dragen. Maar ook dan probeer ik de kosten zo laag mogelijk te houden, en natuurlijk probeer ik deze situaties te vermijden. Aan het begin van de zomervakantie wil ik ook eens grondig mijn kledingkast uit gaan zoeken en mijn kleren weg doen of verkopen. Ligt er een beetje aan wat de makkelijkste manier is. Na 31 juli mag ik weer shoppen en dan heb ik nog ongeveer een week om wat festival proof kledingstukken te kopen :) 

Natuurlijk kunnen jullie de komende drie maanden geen maandelijkse haul meer verwachten... helaas. Wel wil ik jullie in persoonlijke posts een beetje op de hoogte houden over hoe het gaat! Ik hoop ook dat ik hier mee andere meiden inspireer om hetzelfde te doen, je zult je verbazen hoeveel geld je over gaat houden! Ik bestel vaak dingen op ebay, waarvan ik dan denk: oh het is toch zo goedkoop! Maar alles bij elkaar opgeteld is het best veel... 

Ben je geïnspireerd en ga je nu ook een tijd geen kleren meer kopen? Laat het me weten in de comments, dan kunnen we elkaar motiveren!

Liefs, Apollonia

Disclaimer: ik weet dat weheartit.com niet echt als bron geldt, maar ik heb op het moment geen camera en ik kon gewoon nergens bronnen van vinden... dus dan maar een keertje cheaten. Sorry!

17 opmerkingen:

  1. Ha, nee! Ik ga over 2 weekjes voor 3 maanden in Londen wonen, daar ga ik toch echt wel shoppen hihi! Waarschijnlijk komt er daarna wel een shopverbod x')

    veel succes met niet shoppen!
    liefs,
    Femke

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dankje! Jij veel plezier in Londen, super vet!

      Verwijderen
  2. Goed van je! Ik heb mezelf ook ooit een shopverbod opgelegd van 3 maanden, en ik moet zeggen dat dat verassend goed ging, en ik hield inderdaad veel geld over. Ik kocht ook heel vaak spullen op eBay met de gedachte 'jaa, maar dat is zoo goedkoop'. Behalve als je alles bij elkaar optelt en het toch duur uit valt zo alles samen. Succes in ieder geval :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Bedankt voor je reactie, geeft me toch een beetje motivatie om te weten dat het echt helpt :)

      Verwijderen
  3. Handig om te doen! Zeker als je een nieuwe laptop nodig hebt en nog meer grote uitgaven moet doen! Ik leg mezelf nooit een volledig verbod op, maar als ik ergens voor moet sparen zorg ik gewoon dat ik alleen dingen koop die ik écht graag wil hebben :)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Tsja ik ken mezelf te goed, dan is opeens alles iets wat ik écht graag wil hebben :P

      Verwijderen
  4. Leuk! Ik vind de laatste tijd echt te veel geshopt dus voor mij wordt het ook een shopverbod! Veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. poepie lijkt me echt moeilijk om 3 maanden niks te mogen kopen!

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha ooh hemeltje, ik dacht even dat die Primark tassen van jou waren bij wijze van een laatste avondmaal :')
    Misschien in plaats van een haul is het leuk om per maand een lijstje te maken van dingen die je bijna had gekocht/had willen kopen, ofzo?

    xoxo

    BeantwoordenVerwijderen
  7. heel veel succes met je shop verbod.! ik zou mezelf niet kunnen houden aan een shopverbod ♥

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Oh leuk naar Sziget! Ik zou graag meedoen maar ik heb echt de moed niet om 3 maand niet te shoppen haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit zou ik eigenlijk ook moeten doen, maar.. ik heb net weer iets gekocht haha.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh bah misselijkheid, feel better! Wat tof dat je drie maanden lang niks uitgeeft (tenzij die uitgescheurde onderbroeken etc haha), vind ik echt super knap!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Leuk! Ik heb mezelf ook een shop verbod opgelegd. Sinds er een primark in de buurt zit, ben ik een beetje doorgedraaid :x haha!

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...