21-05-14

Recipe | Pasta met spinazie, linzen en tofu

Misschien wist je het al, maar volgens mij heb ik het nooit eerder op mijn blog vermeld: ik ben vegetariër. Waarom is een heel ander verhaal, maar ik moet dus wel goed op mijn voeding letten. Ook probeer ik überhaupt gezonder te eten, want ik wil toch wel graag zonder schaamte in mijn bikini kunnen lopen deze zomer! Niet dat ik dik ben, maar ieder meisje heeft zo haar onzekerheden, toch? Ik ben geen voedingsdeskundige, maar vandaag heb ik een heel lekker recept bij elkaar gevogeld die ik aan jullie ga laten zien!

Omdat ik pas achteraf bedacht dat ik het erg lekker vond en dit recept met jullie wou delen, heb ik geen foto's van hoe je het maakt. Het is echter heel makkelijk en ik vertrouw er dus op dat jullie mijn uitleg gewoon begrijpen!

Ingrediënten: (voor ongeveer 2 lichte eters)
♥ 160 gram volkoren pasta
♥ Een blikje tomatenstukjes van ongeveer 250 gram
♥ 150 gram verse spinazie
♥ 100-200 gram tofu
♥ 50-100 gram linzen

Bereiding:
♥ Zet water op het vuur voor de pasta. Terwijl het begint te koken kan je alvast de spinazie laten slinken op een middelhoog vuur met wat olijfolie in een grote pan. Als je hier mee eerder klaar bent dan dat het water kookt, haal de spinazie dan even van het vuur.
♥ Als het water kookt doe je de pasta in het water, zorg er voor dat je de tijd in de gaten houdt. Doe bij de spinazie de tofu en de tomatenstukjes. Laat dat nog niet koken.
♥ Zet de laatste drie minuten het vuur onder je spinazie prutteltje wat harder en breng het aan de kook. Doe hier de linzen bij. Zo wordt de saus iets dikker.
♥ Giet de pasta af en doe het bij de saus. Doe er wat zout en peper bij en roer het goed door elkaar.

En waarom is dit nou zogenaamd gezond?
Zoals ik al zei, ik ben geen voedingsdeskundige, maar zeker voor vegetariërs is dit volgens mij een erg gezonde maaltijd. Pasta is niet iets wat je te vaak moet eten, er zitten veel koolhydraten in en als je die niet verbrand ga je dat snel aan je lichaam zien! Volkoren pasta zit echter vol goede koolhydraten die je makkelijk verbrand, dus kies daarvoor! De tofu zit vol met eiwitten, waar van je energie krijgt en minder snel honger hebt. Vlees zit daar ook vol mee, dus als vegetariër kan je die nog wel eens missen. Tofu heeft wel een stuk lager vet percentage dan vlees, dus dat is goed! Ook de linzen zitten vol met eiwitten en zijn vetarm. Daarnaast zitten ze vol met vitamine B, een vitamine die ook veel in vlees voorkomt. Spinazie zit echt boordevol vitamines, waaronder wel meer dan 1100% van de dagelijkse behoefte aan vitamine K. Deze vitamine helpt de opbouw van botten. 
Zó, hartstikke gezond dus!

Terwijl ik dit typ zit ik in spanning voor mijn beoordeling morgen, en overmorgen (de dag dat dit artikel uitkomt) heb ik een tentamen. Lekker even voorgewerkt dus, en hopelijk kan ik jullie zaterdag goed nieuws brengen! Bijna vakantie voor mij!

Eet smakelijk!
Liefs, Apollonia

4 opmerkingen:

  1. Dit lijkt me een heerlijk gerecht :-) Heel veel succes de aankomende dagen! xo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...